Dungeon szerepjáték szaküzlet és klub
Bpest, VII. Erzsébet Krt. 37. (az udvarban)
hétfő - péntek: 12.00h - 18.00h
szombat: változó (Érdeklődjön!)
dungeon @ dungeon.hu
061-321-13-13

Cikkek

Éjmágus küldetései: epikusok I.

2019. január 21. hétfő, 12:57

A közönségszavazatok alapján január hónapban a pegazusokhoz megjelent új epikus követő került terítékre. Többen kérdezték, hogy milyen versenyre és hogyan viszem el a pacikat. Nos, a januári lehetőségeim minimálissá szűkültek, szóval sok választásom nem volt. A Kecskeméti HKK Klub versenynapján, délután veszélyes faj formátumot tartottunk, pörgős lebonyolításban. Úgy véltem, hogy ez a megmérettetés egy horda jellegű paklinak ideális terep lehet. Tévedtem, de nem akarom lelőni a poént, a konzekvenciákat mindenki vonja le maga.

Éjmágus küldetései

2019. január 10. csütörtök, 14:37
Éjmágus küldetései: Zarknod börtönében I.
 
A HKK Blogon olvashattatok róla, hogy milyen célokat tűztem ki magam elé az elkövetkező félévben. Ebben a cikksorozatban szeretném bemutatni, hogy az általam kiválasztott koncepció a begyűjtött tapasztalatok felhasználásával, hogyan fejlődik, alakulgat hónapról-hónapra, versenyről-versenyre a különböző formátumokhoz igazítva. Tudnotok kell, hogy viszonylag új terepen mozgok, mert a hosszú évek alatt egy kézen meg tudnám számolni hányszor használtam versenyen börtönt. Szóval ez egyfajta továbbképzés is lesz saját magam számára.
Bízom benne, hogy tudok majd újat mondani azoknak is, akik már tapasztalt kártyásnak vallják magukat, és persze bízom benne, hogy azért sikerek is járulnak majd a próbálkozásaim mellé. Előre köszönetet mondok minden javaslatért, szívesen veszem az építő jellegű kritikát, és köszönöm előre is mentorom mindenkori hathatós segítségét
 
A cikksorozatban nem csak paklileírás lesz, mert egy idő után talán már nem lenne benne elegendő újdonság, és nem szeretném, ha ellaposodna a projekt. Igyekszem hangulatos közbevetésekkel, „Éjmágus sztorikkal” színesíteni az etapot. Szóval szeretettel hívok magammal minden HKK-játékost ebbe a kalandba, hogy együtt járjuk be Zarknod börtönének zegzugait!
 
 

 December

 
Bár a challenge csak 2019-től indul, de az élet úgy hozta, hogy eljutottam az Excelsior-ba még karácsony előtt, és ha már így alakult, elvittem a deckem egy pörgős változatát, amúgy próbaképpen. Emlékezetes, hogy az Ex tavalyi utolsó versenye létszámrekordot döntött, és rendhagyó módon 7 helyett 8 fordulóra került sor.
Azoknak a játékosoknak mesélem, akiknek ez még segíthet egy kicsit: a pörgős nem csupán egy hagyományos verseny side nélkül! Ezt persze minden versenyre járó játékos megtanulja a saját kárán, előbb-utóbb. Jómagam többször is beleestem abba a hibába, hogy nem tekintettem így, speciális formátumként a pörgősre.
 
Az első különbség természetesen, hogy nélkülöznünk kell a side-ot, aminek számos következménye van.
Az első ilyen következmény, hogy minden ellenfél ellen ugyanazzal a deck-kel kell kiállnunk, azaz nem tudunk erősíteni. Következésképp azok a koncepciók, amelyek side-használat után nagyot erősödnek néhány mumusuk ellen, ezen a formátumon nem olyan fickósak. Nem véletlen, hogy kevésbé gyakori vendég az Életenergia, és a Sokszínűség, hogy csak két tipikus kontrollt említsek. Nyilván nem arról van szó, hogy ezek a deckek nem érhetnek el jó eredményt pörgősön, hanem arról, hogy messze nem olyan népszerűek, mint egy hagyományos formátumon. Elvben tehát a paklinak egyaránt erősnek kell(ene) lennie mindenki ellen. Sajnos ez még elméletben sem lehetséges, ezért a játékosok általában azt a stratégiát választják, hogy a paklijukat felkészítik a várható mezőny nagyobbik fele ellen, és erősen bíznak a szerencsés sorsolásban.
 
A side hiányának másik következménye, hogy elő szoktak kerülni ilyenkor kevésbé stabil, az eredmény tekintetében nagyobb szórással bíró paklik is. Tehát pörgős versenyen gyakrabban futhatunk össze számunkra ismeretlen, részben vagy teljesen új koncepciókkal, kombókkal. Ezekre természetesen nagyon nehéz, sőt, majdnem lehetetlen felkészülni.
A következő különbség, hogy a pörgősön nagyon rövid a játékidő, ezért lassú, nehézkes deckekkel nem érdemes benevezni. Ha a 7 meccsből 4 az idő lejárta miatt X lesz, akkor nem tudsz versenyt nyerni még akkor sem, ha történetesen csak egyet buksz el a maradék 3 játszmából. E tényből fakad, hogy ezen a formátumon a rapid paklik nagyon népszerűek.
A börtön amúgy szerintem nem rossz választás pörgősre, mert szerencsés sorsolás esetén oda lehet érni bármelyik változatával a dobogó közelébe. Nos hát ezekkel a gondolatokkal kezdtem neki a legutóbbi börtönöm átalakításához.
 
Éjmágus csendben gubbasztott a varázslótorony legfelső szobájában, és a lőrésnyi ablakon át az éjszakai égboltot bámulta. A helyiséget a csillagok és a Bíborhold fénye tette félhomályossá. Na nem mintha a varázslónak szüksége lett volna fényforrásra, hisz mágiájának köszönhetően tökéletesen látott akár vaksötétben is. Mély sóhajjal tette le öblös boros kelyhét a karfás fotel melletti kis asztalkára, majd nehézkesen felállt, és a kódexekkel, fóliánsokkal rogyásig terhelt polchoz lépett. „Villámháború” - ez állt a könyv gerincén ó-elf írásjelekkel.
- Lássuk, hogy mit is kellene másként csinálni… - motyogta, majd elmerült a tudástár tanulmányozásában.
 
A kecskeméti „tesztelők versenyén” forgatott teknős-börtön egy igen speciális pakli, amitől még annyit sem várhattam pörgősön, mint amennyit ezen a quasi hagyományos formátumon ki tudtam hozni belőle. Ennek okai kiolvashatók a formátum fentebb vázolt jellegzetességeiből. Mivel sejthető, hogy minden 4 szembejövő pakliból 3 rapid/agresszív stílusú lesz, ezért az anti-mágia, és az alapvetően drága lapjaim nagyrészt haszontalanok lennének. Teljesen új alapokra kellett tehát helyezni a decket.
A színeket mindettől függetlenül megtartottam, mivel egyrészt ehhez a készlethez volt meg a legtöbb lapom, másrészt a klasszikus, „börtön-kontroll”-ban szerintem ezek a színek jelentik a legjobb választást.
Kikerültek a teknősök, és úgy általában a speciális funkciójú lapok, és általános, „mindig jó topdeck-re” – típusúak kerültek a helyükre. Persze nem csak a teknősöket, hanem a xenomorfokat is kitettem. Alapvetően nem horda, hanem kontroll jellegű paklit akartam.
Amúgy – szerintem – a jól összerakott börtönt a funkciók és feladatok helyesen megválasztott aránya különbözteti meg a gyengébb verzióktól. Nem állítom, hogy ez lett a legjobb összeállítás, de azért törekedtem a helyes arányokra.
 
Szabálylap: Zarknod börtönében
 
permanens „terror”:
3 A próféta parancsa
3 Kékvérű oroszlán
2 Solkim, az alkimista
3 Varázskert
2 Füstös késdobáló
2 A Dungeon kulcsai
 
erőforrások:
3 Ysdrull, a hatalmas
3 Smaragdsörényű pegazus
3 Cseles krabber
3 Az elme hatalma
 
megoldások:
3 Dezintegráló sugár
3 Csábító papnő
3 A nagytanács ítélete
3 Komposztálás
3 Gomak megsemmisítő pillantása (i)
3 Árnyvillám
 
ölés:
3 Virulens Yathmog
2 Obszidiánsörényű pegazus
50
 
A verseny az alábbi eredménnyel zajlott (ha valamire nem emlékeztem pontosan, akkor javítsatok ki bátran):
 
1. meccs: Törpe-gnóm Glion. Első körben jött egy Johann, és gyakorlatilag lehozta a partit, lehordáztak. Két elme hatalmát is húztam, de az ide nagyon lassú volt. Le tudtam ugyan kaparni az asztalról Johann-t, de következő körben jött helyette egy másik. Érdekességként mesélem, hogy Johann-ra folyton Gólemulett érkezett. Ez nem csak ezért volt probléma, mert a gyűjtőmet folyton üresen tartotta (és így a bűbájom értéktelenné vált), hanem azért is, mert se a Csábító papnővel, se az Árnyvillámmal nem tudtam ellopni Johann-t. No comment.
 
2. meccs: Sokszínűség. Ellenfelem kezdte a játékot. Az első 4 lapomat megfogta, aztán ahogy annak rendje és módja vagyon ebben a matchup-ban, elfogyott és Az elme hatalma megverte.
 
3. meccs: Archaix. Tudtam, hogy a hordaparancsnok hosszútávon megver, ezért muszáj volt már az elején kezelnem az asztalt. Ehhez persze olyan lapokra volt szükség, amik erre alkalmasak. Tehát nagyon bíztam a lapjárásomban. Kezdett, azaz üres kézzel 1 Vp-n várta a körömet. Az első lapom egy Varázskert volt, kértem rá borsót. Aztán jött nála két sötét vizek ura. Nálam azonban két A Dungeon kulcsai jött, és a permanens, ingyenes lopás megoldotta. Mindenét elloptam. Többször is hibáztam ezen a meccsen, de még így is nyertem.
 
4. meccs: Zarknod bilincse. Bíztam a paklimban, mert bár van néhány szett blank lapom, a paklim jelentős része megoldás. Sajnos nem az történt, amit vártam. Ellenfelemnek gyakorlatilag egy Sötét Nagyura és egy Varázskert volt az asztalt ért lapja. Az összes többi counter volt. Kb. semmilyen lapom nem jött létre, és a Varázskert megvert.
 
5. meccs: Ismét egy Sokszínűség. Ugyanaz történt, mint a második menetben, csak pepitában. Egy idő után elfogytak a counterek, és mikor elkezdtek létrejönni a lapjaim, onnan ezzel a paklival elég nehéz veszíteni.
 
6. meccs: Ősi rúna + Antimágikus rakshallion. Direkt sebző hoki. Eléggé sokáig gyúrtuk egymást, aztán tudott fókuszálni es agyonlőtt.
 
7. meccs: Ugyancsak Ősi rúna + Antimágikus rakshallion. Megismétlődött, ami az előző meccsen történt. Ellenfelem mintegy 14 percnyi pasziánsszal 30 felett sebzett rajtam, és ezzel megölt (úgy, hogy 15-öt gyógyultam abban a körben eldobált varázsbabokkal), és nem mellesleg visszajött -9 Ép-ből... Itt el is ment a kedvem a versenytől, plusz már fél tíz volt, és vissza volt még egy 8-dik kör. (Így is éjfélre értem haza.) Szóval kiszálltam.
 
A pakli sztárjai: A Dungeon kulcsai, Obszidánsörényű pegazus
A pakli csalódása: igazából nincs. A direkt-sebző hoki "monnyonle!" 
 
A következő fejezetben a kecskeméti hagyományosról fogok mesélni.
 
Éjmágus dühös volt, és fáradt. Bár ő maga terelte ellenfeleit a drakolder nagyúr legendás, és vészterhes kazamatáinak mélyére, tehát ha másról nem is, de az összecsapás helyszínéről legalább ő dönthetett, mégis elégedetlen volt. Nem úgy alakult a viadal, ahogyan arra számított. Dühös volt a törpékre, és a buta trükkjeikre, de leginkább az Ősi rúna mágiájára volt dühös. Ahogyan ez az egyszerű, mégis hatékony varázsjel megakadályozta a térváltást, egyszerre volt elegáns és vérlázító.
A mágus újra és újra végigpásztázta emlékeit, és próbálta meglelni azokat a hibákat, amiket elkövetett, és amiket később mindenképp ki kell majd javítania.
– Mester! Felderítőid visszatértek, és három egészséges példányt is sikerült elfogniuk. – Solkim nem emelte Éjmágusra a tekintetét, mindvégig a padlót bámulta. – Mi a terved velük?
A varázsló arca felderült. – Helyes, helyes! Még a végén elégedett leszek veled… Nos, reggel tanulmányozni fogjuk ezt a fura szerzetet, mert bár hallottam már legendás képességeiről, de közelről is meg kell vizsgálnom. Ha pedig végeztünk, utazni fogunk. Messzire megyünk, és öltözz melegen! – mondta a mágus, és elégedetten összedörzsölte tenyerét. – Igen, beszélnem kell valakivel. Valakivel, akit már rég tervezek felkeresni. A követek visszatértek?
– Igen, mester. Az Éjfél Lányaitól nemcsak hogy kedvező választ, de még ajándékot is kaptál. A Nagyasszony, tisztelete jeléül melléd rendelte egy fiatal boszorkányát. Khór pedig szintén szavának állt. Az általa küldött vendégeket, tekintettel e késői órára, engedelmeddel, máris elszállásoltam, és gondoskodtam illő vacsoráról is számukra.
Hm… – gondolta az árnyak mestere, – még a végén minden terv összejön.

A szövetség - novella Éjmágus tollából!

2018. november 02. péntek, 16:10

A szövetség

Kalandozó még sosem járt Khór földjén. Nem csak azért, mert talán még a hírét se hallották, de ha hallottak volna róla, akkor sem tudnák, hogy merre keressék. Persze azért mindegyiküknek van véleménye a lakóiról, mert azt gondolják, néhány koszos ork falu vagy züllött varkaudar tábor feldúlásával már mindent megtudtak róluk. Talán nem árulok el nagy titkot, ha megsúgom: fogalmuk sincs semmiről.

 

Khór jól elrejtette a népét, és birodalma kapuját szigorúan őrzik. Csakis az arra érdemesek léphetnek át rajta, és persze egy sehonnai kalandozó, legyen az akár félisteni hatalommal bíró harcos, vagy világokat rémítő mágus, sosem juthat a határain belülre. A rúnák, amik a kapu ezeréves szikláit ékítik, oly régi időkben, oly hatalommal készültek, amit a jelenkor varázslói nemcsak, hogy nem törhetnek meg, de még a megértésüktől is mérföldekre vannak! Egy jobb korban készült átjáró az, ami egy szebb, őszintébb korszakra nyílik.

Jó hír, hogy ebben az évben is lesz Dungeon-ös HKK-s promó lap! Még jobb hír, hogy most Ti is elküldhetitek ötleteiteket és javaslataitokat a következő lappal kapcsolatban! Segítségképp az eddigi lapok: a Dungeon, A Dungeon szelleme és A Dungeon erőtere.

A legjobb ötletek megvalósulhatnak és a beküldők tiszteletpéldányt kapnak a lapból!

Az ötletek beküldési határideje: 2018. 01. 31.

Beküldési cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. , tárgy: "laptervezői pályázat"

Jó ötletelést! :)

Azzal nem árulok el nagy titkot, ha elmesélem, hogy létezik egy kissé mellőzött etnikum, az ében íjász altípus. Mindenki tudja, hogy léteznek, a kezdeményezőbb kedvű játékosok el is jutnak odáig, hogy elolvassák a szövegüket, néhányan még odáig is elmerészkednek, hogy egy veszélyes faj formátumra elviszik a csapatot, de igazán komolyan nem sokan foglalkoztak még velük, azt hiszem. Az újabb példányoknak zavarba ejtően hasonló a nevük, és a kinézetük. Kicsi, komolytalan lényecskék, ugyan ki akarna velük játszani?

Nos, azok, akik már régebben is szerették őket, vagy az általuk képviselt játékstílust. Korábbi próbálkozásaim rendre kudarcra voltak ítélve, mivel a pakli sem megfelelő ütőerővel, sem megfelelő védelemmel nem rendelkezett. Ezeket külső forrásokból kellett melléjük erőltetni olyan lapokkal és olyan narancsszínű lappal, amivel nem működtek igazán együtt.

.

Ha sok lapunk van, a lehetőségeink is alaposan kibővülnek. De miként fogjunk neki?

Amikor egy új játékos belecsöppen a HKK világába, akkor bizonyára sokkolóan hat rá az eddigiek során megjelent több ezer lap. Gyűjtögetős kártyajátékról lévén szó azonban, érdemes minél előbb kijelölni valami stratégiát, amely szerint elkezdjük beszerezni a lapokat, ezt ugyanis nem lehet elég korán elkezdeni. Ehhez szeretnénk most egy kis mankót nyújtani.

Kezdetben bizonyára mindenki az első pakli, és az ahhoz szükséges lapok összegyűjtésére fog fókuszálni, sok kezdő játékosnál látom azonban, hogy nem tekint ennél messzebbre, pedig előbb-utóbb mindenki ki fog próbálni valaki mást, erre pedig nem árt, ha minél előbb felkészülsz. Már csak azért is, mert ez valójában sokkal egyszerűbb, mint ahogy azt a kezdők többsége gondolná!

Az alábbi pakli elemzése egy speciális környezetben zajló, de egyébként a hagyományos versenyszabályok szerint szervezett versenyre készült összeállításról szól. Speciális volt a környezet, mert ezúttal a Dungeon által szervezett „Beszűkült látókör” - versenysorozat 4. epizódjáról beszélünk, amikor is a manapság divatos verseny paklik többsége már erőteljesen laphiányossá vált. Egyben azonban hagyományos is volt abban az értelemben, hogy ezt a paklit vígan el lehet vinni bármelyik hagyományos, vagy korlátozottabb formátumú versenyre, mivel az összeállításában nem kellett nélkülöznöm egyetlen egy fontos lapot sem.

A versenysorozat 4. állomásaként már jó előre tudott volt, hogy a legtöbb top counter (legjobb és legolcsóbb, bármilyen lapot megakadályozó azonnali reakció), és a legtöbb optimális erőforrás már mind tiltásra került. Épp ezért elsődlegesen lényekre építő (Lassan járj! mellett felvonuló nagylényes - vagy szimplán a követőjével felálló aprólényes horda), illetve mindenféle kombó-paklikra számítottam, és köztudott, hogy ez utóbbiak leginkább szabálylapok takarásában szeretnek vigéckedni. Két lehetőség volt tehát: vagy egy ilyen (kombó vagy lényes) paklit, vagy egy kifejezetten ezek ellen kitalált „ellen”-paklit kellett választanom. Nos, én egy harmadik verziót választottam, nevezetesen a lényes kombót, amint azt alant mindjárt láthatjátok.

Mielőtt elmesélném, hogy miféle csatákban is vett részt kedvenc hősöm legutóbb az alanori Nagystadion porondján, engedjetek meg, hogy egy kis kitekintést tegyek a múltba és persze a jövőbe. Mindannyian tudjátok, hogy a Hatalom Kártyái honnan erednek, ugye? Neeem? Nos, a kártyalapok keletkezésének érdekes története van, és Ghalla homályba vesző múltját kell megbolygatnunk érte, ha többet szeretnénk tudni róluk. A legelső lapok az óidők hajnalán készültek, a három ősi isten Rhatt, Bufa és Chara-din uralkodásának idején. Hogy ki készítette az első lapokat, és vajon hogyan, azt nem tudjuk, sem azt, hogy melyek voltak az elsőként létrehozott legendás ereklyék. Azt tudjuk csupán, hogy maguk az istenek alkották őket, és azt, hogy mi is volt ezzel a céljuk. Avégből készültek, hogy segítségükkel a halandók az isteni hatalom egy-egy morzsáját birtokolhassák, és e hatalom segítségével fordítani tudjanak a világ tengelyén, mindig úgy, ahogyan az istenek szeszélye szerint az épp a legkívánatosabb. A beléjük plántált hatalom tehát felfoghatatlan, és lényegük is megérthetetlen a ghallai halandók számára. A jelenkor panteonjában székelő égi patrónusok is csak felhasználni tudják a lapok hatalmát, sem megmásítani nem képesek azok erejét, sem új lapokat alkotni nem tudnak.

Hogy aztán korunk kezdetén, a Világégés tombolásakor miként bukkantak fel a lapok, és hogyan kerülnek elő azóta is újabb, és még újabb lapok, nem tudhatjuk. Azt sejtjük csak, hogy a sorsnak szándéka van velük, és nekünk élnünk kell a lehetőséggel!

Az immár harminc ghallai évvel ezelőtti Világégéssel lezárult egy korszak, és útjára indult egy új kor, a kalandozók kora. A kiégett földekről túlélők ezrei vándoroltak Erdauin zöldellő pusztáira, majd a Csatornán át a Yaurr Királyságba. Onnan pedig, megerősödve és hatalmat szerezve tovább a Sötét Földre, az Árnybirodalmakba, a Ryuku Császárság területére, és legutóbb a távoli Nyugatra, a gigantikus Mir hegységen is túlra…

A Ravasz, az Atka és a Szétterjedő köd…avagy, Éjmágus már megint majdnem megmutatta!

Éjmágusom morcos volt, mint mindig, ha valami nem úgy sikerült, ahogyan eltervezte. Márpedig szeret tervezni, és a terveit még inkább szereti megvalósítani. Kár, hogy mire már-már megvalósulna egy terve, addigra egy újabbat álmodik, és a tervei így mindig tervek maradnak.

Szóval Éjmágus gubbasztott illékony tornyában, és a vöröslőn bodorodó haragos felhőket bámulta az ablakon át. Azon tűnődött, hogyan törhetne borsot a többi varázsló orra alá. Végiggondolta, milyen lehetőségei vannak, milyen mágiaformákban leli igazán örömét, hogyan tudná legjobban kidomborítani saját tehetségét? Aztán gondolt egyet, és lecammogott a mágustornya alagsorába. Rég nem használt börtöncellák húzódtak a dohos folyosó mentén, egy üres borospince, néhány kongó raktár, és a kínzóterem társaságában. Persze ez utóbbit sem használta már évtizedek óta, de valami furcsa, hátsó gondolat ide vezette. Aztán ahogy a kínzóterembe lépett, máris tudta, hogy miért jött! Határozottan a szemközti falhoz lépett és leemelte a szögről azt a bilincset, ami hű mása volt a híres triklem drakolder, Zarknod egykori fogva tartójának. Ez lesz az!

Vigyázat: a régi motorosok számára is komoly függőséget okozhat az alábbi összeállítás!

A HKK Blog háza táján jelenleg a HKK Toborzás projekt kapja a legnagyobb figyelmet, amely kapcsán több fontos feladat is adódott: az egyik ezek közül az volt, hogy össze kellett állítani egy olyan demó-paklit, melynek segítségével azok is komolyabb nehézségek nélkül kipróbálhatják a játékot, akik alig néhány perce ismerték meg azt.

genrath_vermedveMinderre persze olyan lapokra van szükség, melyek nem túl bonyolultak: a nyolc soros, négy-öt képességgel ellátott kártyák könnyen riasztóak lehetnek elsőre, így kezdetben mindenképpen az egyszerűségre kell törekedni. A ló túloldalára sem szabad minden esetre átesni: a képesség nélküli lények harcából szintén nem lehet túl sokat tanulni, így be kell lőni egy olyan szintet, ahol úgy mutathatjuk be a játék apróbb, de még jelentősnek mondható fortélyait és szépségeit, hogy eközben nem zavarjuk össze tanítványunkat.

Mi a HKK Toborzásra egy 32 lapos, színkorlát nélküli paklit készítettünk el, melyben lények, varázslatok és egyéb nem lény lapok is találhatók. A beleillő lapokat úgy válogattuk ki, hogy jól lefedjék a HKK alapjait, illetve a gyakran előforduló szituációkat, és többnyire olyan kártyákat választottunk ki, melyeknek csak egy fő képessége van, de az általában többféle választási lehetőséget is hoz magával. A lapok ezáltal egyszerűek, de mégis számos különböző szituációt idézhetnek elő.

Impresszum