Dungeon szerepjáték szaküzlet és klub
Bpest, VII. Erzsébet Krt. 37. (az udvarban)
hétfő - péntek: 12.00h - 18.00h
szombat: változó (Érdeklődjön!)
dungeon @ dungeon.hu
061-321-13-13

Cikkek

Azzal nem árulok el nagy titkot, ha elmesélem, hogy létezik egy kissé mellőzött etnikum, az ében íjász altípus. Mindenki tudja, hogy léteznek, a kezdeményezőbb kedvű játékosok el is jutnak odáig, hogy elolvassák a szövegüket, néhányan még odáig is elmerészkednek, hogy egy veszélyes faj formátumra elviszik a csapatot, de igazán komolyan nem sokan foglalkoztak még velük, azt hiszem. Az újabb példányoknak zavarba ejtően hasonló a nevük, és a kinézetük. Kicsi, komolytalan lényecskék, ugyan ki akarna velük játszani?

Nos, azok, akik már régebben is szerették őket, vagy az általuk képviselt játékstílust. Korábbi próbálkozásaim rendre kudarcra voltak ítélve, mivel a pakli sem megfelelő ütőerővel, sem megfelelő védelemmel nem rendelkezett. Ezeket külső forrásokból kellett melléjük erőltetni olyan lapokkal és olyan narancsszínű lappal, amivel nem működtek igazán együtt.

.

Ha sok lapunk van, a lehetőségeink is alaposan kibővülnek. De miként fogjunk neki?

Amikor egy új játékos belecsöppen a HKK világába, akkor bizonyára sokkolóan hat rá az eddigiek során megjelent több ezer lap. Gyűjtögetős kártyajátékról lévén szó azonban, érdemes minél előbb kijelölni valami stratégiát, amely szerint elkezdjük beszerezni a lapokat, ezt ugyanis nem lehet elég korán elkezdeni. Ehhez szeretnénk most egy kis mankót nyújtani.

Kezdetben bizonyára mindenki az első pakli, és az ahhoz szükséges lapok összegyűjtésére fog fókuszálni, sok kezdő játékosnál látom azonban, hogy nem tekint ennél messzebbre, pedig előbb-utóbb mindenki ki fog próbálni valaki mást, erre pedig nem árt, ha minél előbb felkészülsz. Már csak azért is, mert ez valójában sokkal egyszerűbb, mint ahogy azt a kezdők többsége gondolná!

Az alábbi pakli elemzése egy speciális környezetben zajló, de egyébként a hagyományos versenyszabályok szerint szervezett versenyre készült összeállításról szól. Speciális volt a környezet, mert ezúttal a Dungeon által szervezett „Beszűkült látókör” - versenysorozat 4. epizódjáról beszélünk, amikor is a manapság divatos verseny paklik többsége már erőteljesen laphiányossá vált. Egyben azonban hagyományos is volt abban az értelemben, hogy ezt a paklit vígan el lehet vinni bármelyik hagyományos, vagy korlátozottabb formátumú versenyre, mivel az összeállításában nem kellett nélkülöznöm egyetlen egy fontos lapot sem.

A versenysorozat 4. állomásaként már jó előre tudott volt, hogy a legtöbb top counter (legjobb és legolcsóbb, bármilyen lapot megakadályozó azonnali reakció), és a legtöbb optimális erőforrás már mind tiltásra került. Épp ezért elsődlegesen lényekre építő (Lassan járj! mellett felvonuló nagylényes - vagy szimplán a követőjével felálló aprólényes horda), illetve mindenféle kombó-paklikra számítottam, és köztudott, hogy ez utóbbiak leginkább szabálylapok takarásában szeretnek vigéckedni. Két lehetőség volt tehát: vagy egy ilyen (kombó vagy lényes) paklit, vagy egy kifejezetten ezek ellen kitalált „ellen”-paklit kellett választanom. Nos, én egy harmadik verziót választottam, nevezetesen a lényes kombót, amint azt alant mindjárt láthatjátok.

Mielőtt elmesélném, hogy miféle csatákban is vett részt kedvenc hősöm legutóbb az alanori Nagystadion porondján, engedjetek meg, hogy egy kis kitekintést tegyek a múltba és persze a jövőbe. Mindannyian tudjátok, hogy a Hatalom Kártyái honnan erednek, ugye? Neeem? Nos, a kártyalapok keletkezésének érdekes története van, és Ghalla homályba vesző múltját kell megbolygatnunk érte, ha többet szeretnénk tudni róluk. A legelső lapok az óidők hajnalán készültek, a három ősi isten Rhatt, Bufa és Chara-din uralkodásának idején. Hogy ki készítette az első lapokat, és vajon hogyan, azt nem tudjuk, sem azt, hogy melyek voltak az elsőként létrehozott legendás ereklyék. Azt tudjuk csupán, hogy maguk az istenek alkották őket, és azt, hogy mi is volt ezzel a céljuk. Avégből készültek, hogy segítségükkel a halandók az isteni hatalom egy-egy morzsáját birtokolhassák, és e hatalom segítségével fordítani tudjanak a világ tengelyén, mindig úgy, ahogyan az istenek szeszélye szerint az épp a legkívánatosabb. A beléjük plántált hatalom tehát felfoghatatlan, és lényegük is megérthetetlen a ghallai halandók számára. A jelenkor panteonjában székelő égi patrónusok is csak felhasználni tudják a lapok hatalmát, sem megmásítani nem képesek azok erejét, sem új lapokat alkotni nem tudnak.

Hogy aztán korunk kezdetén, a Világégés tombolásakor miként bukkantak fel a lapok, és hogyan kerülnek elő azóta is újabb, és még újabb lapok, nem tudhatjuk. Azt sejtjük csak, hogy a sorsnak szándéka van velük, és nekünk élnünk kell a lehetőséggel!

Az immár harminc ghallai évvel ezelőtti Világégéssel lezárult egy korszak, és útjára indult egy új kor, a kalandozók kora. A kiégett földekről túlélők ezrei vándoroltak Erdauin zöldellő pusztáira, majd a Csatornán át a Yaurr Királyságba. Onnan pedig, megerősödve és hatalmat szerezve tovább a Sötét Földre, az Árnybirodalmakba, a Ryuku Császárság területére, és legutóbb a távoli Nyugatra, a gigantikus Mir hegységen is túlra…

A Ravasz, az Atka és a Szétterjedő köd…avagy, Éjmágus már megint majdnem megmutatta!

Éjmágusom morcos volt, mint mindig, ha valami nem úgy sikerült, ahogyan eltervezte. Márpedig szeret tervezni, és a terveit még inkább szereti megvalósítani. Kár, hogy mire már-már megvalósulna egy terve, addigra egy újabbat álmodik, és a tervei így mindig tervek maradnak.

Szóval Éjmágus gubbasztott illékony tornyában, és a vöröslőn bodorodó haragos felhőket bámulta az ablakon át. Azon tűnődött, hogyan törhetne borsot a többi varázsló orra alá. Végiggondolta, milyen lehetőségei vannak, milyen mágiaformákban leli igazán örömét, hogyan tudná legjobban kidomborítani saját tehetségét? Aztán gondolt egyet, és lecammogott a mágustornya alagsorába. Rég nem használt börtöncellák húzódtak a dohos folyosó mentén, egy üres borospince, néhány kongó raktár, és a kínzóterem társaságában. Persze ez utóbbit sem használta már évtizedek óta, de valami furcsa, hátsó gondolat ide vezette. Aztán ahogy a kínzóterembe lépett, máris tudta, hogy miért jött! Határozottan a szemközti falhoz lépett és leemelte a szögről azt a bilincset, ami hű mása volt a híres triklem drakolder, Zarknod egykori fogva tartójának. Ez lesz az!

Vigyázat: a régi motorosok számára is komoly függőséget okozhat az alábbi összeállítás!

A HKK Blog háza táján jelenleg a HKK Toborzás projekt kapja a legnagyobb figyelmet, amely kapcsán több fontos feladat is adódott: az egyik ezek közül az volt, hogy össze kellett állítani egy olyan demó-paklit, melynek segítségével azok is komolyabb nehézségek nélkül kipróbálhatják a játékot, akik alig néhány perce ismerték meg azt.

genrath_vermedveMinderre persze olyan lapokra van szükség, melyek nem túl bonyolultak: a nyolc soros, négy-öt képességgel ellátott kártyák könnyen riasztóak lehetnek elsőre, így kezdetben mindenképpen az egyszerűségre kell törekedni. A ló túloldalára sem szabad minden esetre átesni: a képesség nélküli lények harcából szintén nem lehet túl sokat tanulni, így be kell lőni egy olyan szintet, ahol úgy mutathatjuk be a játék apróbb, de még jelentősnek mondható fortélyait és szépségeit, hogy eközben nem zavarjuk össze tanítványunkat.

Mi a HKK Toborzásra egy 32 lapos, színkorlát nélküli paklit készítettünk el, melyben lények, varázslatok és egyéb nem lény lapok is találhatók. A beleillő lapokat úgy válogattuk ki, hogy jól lefedjék a HKK alapjait, illetve a gyakran előforduló szituációkat, és többnyire olyan kártyákat választottunk ki, melyeknek csak egy fő képessége van, de az általában többféle választási lehetőséget is hoz magával. A lapok ezáltal egyszerűek, de mégis számos különböző szituációt idézhetnek elő.

Miért nem lelhette meg Éjmágus a Fókuszt?

2013. május 27. hétfő, 04:00

Értekezés egy emblematikus ultra ritka szabálylapról

Mielőtt belekezdenénk a fenti téma boncolgatásába, engedjétek meg, hogy a „Ghalla univerzumban” használatos varázslatokról ejtsek néhány szót. Azt bizonyára sokan tudjátok, hogy a HKK alapjai a Túlélők Földje és kisebb részt az Ősök Városa levelezős szerepjátékon nyugszanak, így nagyon sok ottani dolog megjelenik a kártyajátékban is. Az ŐV-n nincs különbség a varázslatok két fő formája, a pszi-képességek és egyéb trükkök között, mert ezek mind-mind egy kalap alá kerültek, a TF-en azonban alapvetően különböznek egymástól ezen metódusok.

A HKK lapok azonnali, bűbáj vagy általános varázslatai a Túlélők Földje világán éppúgy lehetnek pszi-, alakváltó-, harcművész-, esetleg közös tudati képességek, mint ahogyan varázsló- vagy papi varázslatok, és e két utóbbi „ősi varázslat” változatai. Miért is hoztam szóba mindezt? Nos azért, mert a HKK-ban a lapok egy-egy színhez, azaz istenhez vagy klánhoz tartoznak, és ez néha megtévesztő lehet. A legtöbb varázslatot bármely isten papja megszerezheti így vagy úgy, a taumaturgikus, vagy más néven varázsló varázslatok elsajátításához, pedig még csak trükközniük sem kell, elég bebattyognak egy mágustoronyba, leperkálják a tandíjat, és máris használhatják legújabb szerzeményüket...

Az alábbiakban abc sorrendben összefoglaljuk az összes szabályt és fogalmat. Zárójelben olvashatjátok azon kiegészítők neveit, amelyek mini-szabálykönyvében az említett szabály megtalálható. A későbbiekben ez a lista folyamatosan bővülni fog, amint megjelenik egy új szabály.

Anti-blokkolás (Legendák Völgye)
Ez a blokkolás ellentéte, vagyis anti-blokkolás X azt jelenti, hogy ha a lapot sikeresen kijátszottad a kezedből, akkor, ha akarod, X-szel megnő a max. VP-d (20 fölé is mehet így).

Anti-mágia (Esthar Császárság, Rhatt Fénykora)
Ha egy lapra írva azt látod: Anti-mágia: X, ez a következőket jelenti: először is a lapra nem lehet semmilyen reakció varázslattal reagálni (hatással lehet!). Ezen kívül, amikor a lapot sikeresen kijátszottad (vagyis minden egyéb kijátszáskori hatása - pl. laphúzás - létrejött), minden játékosnak el kell dobnia X darab általa választott varázslatot. Neked ezeket a Semmibe kell dobnod (az Anti-mágia a használójánál hat a legerősebben...), a többi játékosnak a gyűjtőbe. Ha valakinek kevesebb, mint X darab varázslat van a kezében (vagy egyáltalán nincs), akkor csak annyi varázslatot dob el, amennyi van neki, de ilyenkor meg kell mutatnia a kezében levő lapokat. Az Anti-mágia egy kijátszáskor érvényesülő hatás, semmilyen más szerepe nincs.

Mivel többször nyomatékosan fenyegetőztem már vele, hogy pakli elemzést fogok írni minden komolyabb sikeremről, itt az ideje, hogy ismét beváltsam a fenyegetésemet. Mielőtt azonban beleugranék a teknősök mocsarának sűrűjébe, egy kis kitekintést engedjetek meg nekem.

A versenyen felmerült a kérdés, hogy miért kellett kiadni Sir Rasolphius-t újra, hisz a felújítás után sem nagyon fér be sehová, a jellemek harca vagy isteni szövetség formátumra összeállított paklik side-ján kívül. Nos, talán nem baj, ha megtudjátok, ki a csoda is ez a bizonyos Sir Rasolphius?

Mikor megnyíltak a dimenziókapuk a Yaurr Királyságból a Sötét Földre (ennek idestova bő 10 éve már), VI. Borax utasítást adott egyik hű lovagjának, Sir Argothius-nak, hogy válogatott csapatával keljen át az ismeretlen, vészjósló dimenzióba, és derítse fel az ottani világot. A lovag mellé rendelte Blounther apót, az udvar egyik legnagyobb tudású főmágusát is. Nagy csinnadratta közepette, ünnepélyes keretek közt kelt át a csoport a kapun, és persze fogalmuk sem volt róla, hogy egyenest a halálba menetelnek. Odaát a fény nélküli, lila és vörös égbolt alatt, a kéngőzös idegen síkon gyarmatosítható, gazdag új világ helyett csakis halál várt rájuk. Mint később világossá vált, a lovagot foglyul ejtette és a Borzalom Fellegvárába hurcolta a Torzak Hercege. (A karakterek a Túlélők Földjén lehetőséget kapnak egy küldetés-sorozat keretében, hogy kiszabadítsák őt). A nemes lovag testőrsége egy szálig odaveszett a sárkányokkal és Thargodanokkal vívott egyenlőtlen harcban. Egyedül Blounther apó tért vissza Alanorba, de ő is teljesen beleőrült az átélt borzalmakba. Ekkor a Király egy sokkal nagyobb sereget küldött át a Sötét Földre, akik a dimenziókapu túlsó kijárata közelében tábort építettek, amolyan előretolt helyőrség gyanánt. A tábor parancsnoka Sir Rasolphius lett. A Túlélők Földje játék jó jellemű karakterei tőle is kaphatnak küldetéseket, amely küldetések mind-mind a gonosz legyőzésére irányulnak természetesen. Jutalmul pedig, tőle tanulhatják meg a Solisar aurája elnevezésű bűbájt, és ő adja át honorárium gyanánt a Démonölő elnevezésű varázskardot is. Apropó Solisar… Solisar egy nagyhatalmú, bár kissé megszállott druida volt, aki a fejébe vette, hogy átkel a Sötét Földre, és egyedül édenkertet varázsol a terméketlen pusztákból. Nos, maradjunk annyiban, hogy nem járt sikerrel…

Éjmágus paklik: a magányos torony esete a délibábbal

Mielőtt belekezdenék legújabb paklim elemzésébe, engedjetek meg egy kis kitérőt a Túlélők Földjén. Techiulan, az egyik legismertebb Thargodan ősmágus a legenda szerint sorra bejárta a dimenziókat illékony tornyán utazva. A dimenzióugrás olyan magas szintű alkalmazását jelenti ez a mutatvány, amely trükk segítségével a varázsló nem csak saját magát, és az éppen viselt felszerelését képes mozgatni a térben, de akár komplett lakhelyét is, ami történetesen egy hatalmas, lüktető, élő masszával borított, és rendkívül veszélyes varázslótorony. Ha valahol a Sötét Világban feltűnik Techiulan illékony tornya, az semmi jót nem jelent, hiszen a benne gubbasztó mágus puszta kedvtelésből elpusztítja az arra tévedőket. (Akit bővebben érdekel a téma, olvashat róla a ghalla.pbm.hu oldalon, felül: „irodalom” fül alatt: Versenyfutás c. regényem XII. epizódjában). Aztán T. Vlagyimir ellátogatott az isbai jósdába, ahol szemérmetlenül bőkezű adománya ellenében az idős Loronden rendfőnöknő maga jósolta meg a király lovagjának azt a helyet és időpontot, amikor és ahol Techiulan illékony tornya legközelebb felbukkan majd. A lovag ezt az információt megosztotta a kalandorokkal, és az értékes tudás birtokában, akinek ereje, és persze elegendő bátorsága van hozzá, megpróbálhat betörni a Thargodan ősmágushoz, hogy elragadja annak kincseit…

Impresszum